Iso yritys, ketterää palvelua – miten se onnistuu?

Avoin työkulttuuri takaa, että myös asiakas saa nopeaa ja ketterää palvelua logistiikka- ja huolintatarpeisiinsa, kirjoittaa huolitsija Anni Byckling merituontitiimistä.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
CHS koneen lastaus

Nopeus ja ketteryys ovat usein valttikortteja, joita logistiikkatoiminnoissa arvostetaan. Mutta mitä se konkreettisesti tarkoittaa, miten nopea on nopea logistiikan ja huolinnan maailmassa? Merikontin matka vaikkapa Kiinasta Suomeen on tyypillisesti viisi viikkoa, ja siihen ei juurikaan voi vaikuttaa huolitsijan näkökulmasta. CHS:n nopeus ja ketteryys syntyvätkin siitä, mitä tapahtuu ennen kontin matkaanlähtöä ja sen saavuttua perille. Ensimmäinen vaihe onkin totta kai tarjouspyyntöön reagoiminen.

Positiivinen asiakaskokemus käynnistyy jo siitä, että tarjouspyynnön jättäneelle asiakkaalle kuitataan pikaisesti ja henkilökohtaisesti, että hänen viestinsä on tullut perille, joku on sen lukenut ja ryhtynyt asiaa edistämään. CHS:n organisaatiossa se on helppoa: Vantaan toimipisteessämme istumme samassa avokonttorissa, ja informaatio kulkee nopeasti. Korona- ja etätyöaikanakin panostamme kommunikaatioon ja varmistamme, että jokainen yhteydenotto käsitellään pikaisesti.

CHS on neutraali ja erinomaisesti verkostoitunut toimija

Yritämme aina pohtia asiakkaalle tapauskohtaiset, hyvät ratkaisut, ja siksi hinta ja palvelupaketin kokoonpano eivät tule kloonikoneesta tai apteekin hyllyltä. Pieni kärsivällisyys asiakkaan puolelta kuitenkin johtaa yleensä kiitolliseen lopputulokseen, sillä etsimme laajasta kansainvälisestä verkostostamme juuri asiakkaan tarpeisiin sopivan kuljetuskumppanin.

Neutraalina toimijana emme ole sitoutuneet vain tiettyyn kumppaniin, vaan teemme yhteistyötä satojen yritysten kanssa maailmanlaajuisesti. Voimme siis itse valita esimerkiksi varustamot ja kuljetusyhtiöt, joiden kanssa kulloinkin työskennellä, kun niitä ei sanella esimerkiksi eurooppalaisesta tai amerikkalaisesta pääkonttorista.

Kuljetuksen lähdettyä matkaan haluamme myös tehdä proaktiivista työtä esimerkiksi tullausdokumenttien suhteen. Itse haluan varmistua, että pitkän merimatkan aikana huolehditaan kuntoon kaikki tarvittavat paperit ja byrokraattiset kuviot. Näin tavaran tulliselvitys ja määränpäähän kuljettaminen onnistuu saman tien laivan saavuttua, ja asiakkaan odotusaika lyhenee minimiinsä.

Hyvä työilmapiiri ja selkeät vastuut heijastuvat asiakaskokemukseen

Tiimien jäsenet varmistavat, että asioista sopiminen sisäisesti on helppoa. Jokaiselle asiakkaalle on oma vastuuhenkilönsä, joten asiakas voi luottaa siihen, että meillä on aina joku, joka tietää tarpeet läpikotaisin. Vakiintunut yhteyshenkilö oppii myös ajan myötä tuntemaan asiakkaan liiketoiminnan ja tarpeet, joten uusien, asiakkaan kasvua tukevien ratkaisuvaihtoehtojen ehdottaminen helpottuu.

Meillä CHS:llä on hyvä tekemisen meininki ja halu mennä koko ajan eteenpäin kohti parempia toimintatapoja. Emme halua jäädä paikallemme polkemaan, vaan etsiä jokaiselle asiakkaalle ja jokaiselle toimitukselle parhaat mahdolliset kuljetusratkaisut. Painotamme aina asiakaskeskeistä palvelua ja tahdomme poistaa asiakkaalta arkiset huolet. Meidän tehtävämme on varmistaa, että asiakkaan tilaukset kulkevat sujuvasti perille ilman hätää ja hämminkiä.

CHS Punainen Logo

Ota yhteyttä

Soita meille tai lähetä sähköposti ja kerro suunnitelmistasi.

Autamme sinua suunnittelemaan parhaan logistiikkaratkaisun kustannustehokkaalla tavalla.