CHS:n myynti on konsultointia odotusten ja toiveiden viidakossa

CHS:n ote myyntiin ja ratkaisuiden etsimiseen perustuu konsultointiin ja keskusteluun. Tärkeintä on hyvän ja molemminpuoliseen luottamukseen perustuvan yhteistyösuhteen luominen, kirjoittaa Country Sales Manager Miia Virtanen.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
myynti

Myynnissä on minusta hyvänä ohjenuorana se, että meillä on kaksi korvaa ja vain yksi suu. Kuunteleminen on aina tärkeämpää kuin pyhien totuuksien laukominen. Toisaalta myyjän tehtävä ei myöskään ole pysyä hiljaa, ja silloin avuksi tulee taito konsultoida.

Me CHS:llä tavoittelemme sitä, että asiakas hyötyy meistä kumppanina. Hyödyn taas määrittelevät asiakkaat itse – CHS:n apu voi tuoda esimerkiksi

  • aikahyötyä: toimimme jopa nopeammin, kuin asiakas vaatii tai odottaa
  • kustannushyötyä: pohdimme yhdessä, millä toimenpiteillä saavutetaan säästöjä
  • toiminnallisuushyötyä: meidän kanssamme yhteistyö on helppoa ja vaivatonta asiakkaalle.
 

Hyödystä ja kilpailuetutekijöistä muodostuu molemmille positiivinen kokemus.

Nopeus ja joustavuus ovat konsultoivan myynnin avaimet

Konsultointimme rakentuu asiakkaan omien tavoitteiden peilaamiseen. Olemme valmiita toimimaan nopeasti ja uusin ratkaisuin erityisesti nyt korona-aikana. Perinteiset ratkaisut pohjautuvat kuljetuksissa RFQ-menettelyyn, mutta koska laiva- ja lentoyhtiöiden hinnat elävät ja aikatauluissa tapahtuu muutoksia, täytyy logistiikkakumppanin olla valmiita muuttamaan perinteitä.

Tärkeintä on asiakkaan kuunteleminen. Aktiivinen kuunteleminen on erityisen tärkeää, jos asiakkaalla on esitettävänään aivan uusi toimiala tai uuteen suuntaan kehittynyt yritystoiminta. Tällöin meilläkään ei aina ole antaa vastausta suoraan hyllyltä, ja silloin täytyy kysyä lisää ja paneutua yksityiskohtiin. Aiemmin mainittua hyötyä tuottaa, kun myyjä avaa rohkeasti suunsa ja esittää mieluummin uuden ratkaisun kuin tuottaa geneerisiä kloonitarjouksia jokaiselle asiakkaalle.

Uudet toiveet ja avaukset vaativat keskustelua yrityksen toimialasta, strategiasta, kilpailukyvystä ja tavoitteista. Kaikki logistiset ratkaisut tänne Suomeen ovat kalliita ja hitaita, ja meidän täytyy pystyä tukemaan kotimaisia yrityksiä näissä asioissa asiakkaidemme kehityksen mukana, sitä tukien ja vauhdittaen.

Vahvuutena suomalainen yrittäjyys ja kansainvälinen kumppaniverkosto

CHS:n vahvuus on, että tunnistamme aika nopeasti suomalaisen tarpeen. Meillä on yhteinen viesti usein asiakkaiden kanssa: olemme itsekin täysin suomalainen yritys ja haluamme yhdessä vahvistaa suomalaista kilpailukykyä. Onnistuminen vaatii vain joskus vähän enemmän ekstraponnisteluja ja rohkeutta riskinottoon!

On myös ensiarvoisen tärkeää miettiä tulevaisuuden ratkaisuja, ei vain tuotteen kuljettamista pisteestä toiseen. Jos asiakasyritys vaikkapa suunnittelee kansainvälistymistä tai kilpailukykynsä parantamista, osaamme valita laajasta kumppaniverkostosta juuri ne, joiden kanssa näihin tarpeisiin voidaan vastata. Mikäli asiakas on täällä Suomessa ketterä ja nopea toimija, ”kohdistamme” hänet ketterään, nopeaan agenttikumppaniimme maailmalla.

Avoimuuteen kannattaa suhtautua logistiikkakumppanin kanssa tosissaan. Villeimmätkin ajatukset on hyvä tuoda esille. Me olemme logistiikan ammattilaisia ja ratkaisseet erilaisia caseja. Erityisesti nyt koronan jälkeisessä maailmassa tarvitaan rohkeutta miettiä ja pohtia erilaisia vaihtoehtoja. Elämme uuden mukana ja rakennamme siihen sopivia ratkaisuja.

Miia Virtanen Country Sales Director

Miia Virtanen

Country Sales Manager
+358 20 1669 512
miia.virtanen@chs.fi

Contact Us

Call us or send an email.

We will help you find the best solutions for your logistics.