Case: Kansainvälinen junayhteys oli positiivinen kokemus Flameko Forwardingille

Autoimme virolaista huolintayhtiötä Flameko Forwardingia kiireisen junarahdin kanssa. Onnistuneen ensikokemuksen perusteella Flameko työskentelee kanssamme mieluusti myös tulevaisuudessa.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Flameko junarahti

Joskus yhteistyösopimuksia ja yhteisiä projekteja suunnitellaan huolellisesti viikkoja ja kuukausia etukäteen. Toisinaan taas tilanteet etenevät nopeasti, jolloin prosessien tulee olla erinomaisessa kunnossa ja voimme auttaa asiakkaitamme viipymättä. Jälkimmäinen kuvaa hyvin tuoretta yhteistyötämme virolaisen Flameko Forwardingin kanssa. 

Flameko Forwarding on keskittynyt pääasiassa ulkomaisiin lentorahtipalveluihin sekä meri- ja junarahtiin. Vuoden 2020 lopussa Flameko tarvitsi pikaista apua kasvomaskitoimituksiin Kiinasta.  

“Kehnon junarahtitilanteen ja konttien heikon saatavuuden vuoksi meillä oli useita kasvomaski- ja teollisuuskonelähetyksiä jumissa Kiinassa”, kertoo Flamekon myyntipäällikkö Kalev Kirt

Tavallisesti Flameko käyttää Kiinan ja Puolan välistä junayhteyttä. Marraskuussa kyseinen yhteys oli pahasti ylibuukattu, jonka vuoksi lähetyksessä olisi ollut useiden päivien viivästys. Vaihtaminen merirahtiin ei tullut tässä tapauksessa kyseeseen, sillä merirahti on huomattavasti hitaampaa ja merikonttien kapasiteetissa on yhä puutteita koronaviruspandemian vuoksi.  

“CHS esitteli meille mahdollisuuden lähettää junarahti Suomen kautta. Hinnat kuulostivat meille sopivilta ja he onnistuivat löytämään meille tilaa ja vapaan kontin ZIH-junasta, joten valinta ei ollut vaikea”, Kirt sanoo.

Kontillinen kasvomaskeja Kiinasta Viroon 20 päivässä

ZIH-juna on kansainvälinen junayhteys, jonka lähtöpiste on Zhengzhoussa, ja radan päätepiste on Vuosaaren satamassa. Juna matkustaa  6 600 kilometrin taipaleensa 17 päivässä – päihittäen selkeästi merirahdin 40-päiväisen kulkuajan. 

Kontillinen kasvomaskeja lastattiin junaan, joka lähti Zhengzhoun juna-asemalta 20.11. ja saapui Vuosaareen 7.12. Tämän jälkeen rahti purettiin ja toimitettiin virolaiselle asiakkaalle 10.12., 20 päivää rahdin lähtemisestä tehtaalta. 

“Tällainen vauhti oli poikkeuksellinen tulos tuona ajankohtana. Olin positiivisesti yllättynyt, kun ottaa huomioon, millainen rahtitilanne  Kiinassa on”, Kalev Kirt sanoo. 

“CHS teki sen, mitä lupasivatkin hektisenä aikana ja kaikki matkan varrella ilmenneet haasteet ratkottiin ja vaihtoehdot löydettiin.” 

Luotettava kumppani aikakriittisiin toimituksiin

Kalev Kirt kääntyi puoleemme saatuaan suosituksen pitkäaikaiselta yhteistyökumppanilta ja asiakkaalta:   

“Minulla on tapana lähestyä kaikkia toimijoita avoimin mielin. Tiesin, että CHS:ää suositellut henkilö pyörittää arjessaan monimutkaisia logistiikkakuvioita, joten olin varma, että CHS suoriutuisi – ja näin he tekivät.”  

Flameko Forwarding ja Kalev Kirt itse työskentelevät mielellään CHS:n kanssa myös tulevaisuudessa, vaikka yhteistyötä on takana vasta muutama kuukausi. Ensimmäisen onnistuneen toimeksiannon jälkeen muita projekteja on jo läpiviety – ja tulevaisuudessa niitä tulee lisää: 

“Tarvitsemme luotettavia kumppaneita ympäri Itämerta ja CHS on osoittanut olevansa juuri sellainen. Suosittelen CHS:ää kenelle tahansa, joka tarvitsee tuloksia myös tiukoissa, aikakriittisissä toimituksissa.” 

Eberhard Jolly Special Service Manager

Eberhard Jolly

Lue lisää:

Ota yhteyttä

Soita meille tai lähetä sähköposti ja kerro suunnitelmistasi.

Autamme sinua suunnittelemaan parhaan logistiikkaratkaisun kustannustehokkaalla tavalla.